راهنماى معتمد شما از 1997

سالانه باید یک میلیون شغل در کشور ایجاد شود/ حق هدر دادن حتی یک ریال را نداریم

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به آیین‌نامه جدید بنیاد ملی نخبگان، گفت:‌ این آیین‌نامه تغییرات عمده‌ای یافته است و بر اساس آن از اول مهر ماه جامعه نخبگانی کشور افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر سورنا ستاری چهارشنبه شب در مراسم گردهمایی برگزیدگان کنکور سراسری و مدال‌آوران المپیاد دانش‌آموزی که در محل تالار وحدت برگزار شد، با بیان این که ماندگاری نخبگان در یک اقتصاد و فضای خاصی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: کشوری که پولش را از نفت تامین می‌کند هیچ زمان نمی‌تواند نخبگان خود را در داخل کشور نگه دارد و نخبه در چنین اقتصادی شکل نمی‌گیرد، به همین دلیل نخبگان مهاجرت می‌کنند.

وی با تاکید بر ضرورت حذف قوانین دست و پا گیر تصریح کرد: در حال حاضر سه تا چهار شرکت معروف دنیا همچون مایکروسافت و غیره پولی را که به دست می‌آورند، از درآمد کل کشور ما بیشتر است.

ستاری، اولویت جدید بنیاد ملی نخبگان را توانمندسازی نخبگان عنوان و خاطرنشان کرد: حد و اندازه نخبگان بیش از یک دستمزدی است که به آنها ارائه می‌شود و نخبگان جوان یک دنیا در مقابل‌شان قرار دارد با هزاران انتخاب که ما باید در بنیاد در جهت توانمندسازی آنها اقدام کنیم.

وی افزود: باید تلاش شود تا امکانات برای اشتغال و ازدواج نخبگان‌مان فراهم شود، اما بحث عمده ما در بنیاد توانمندسازی نخبگان است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان این نکته که «من مخالف مهاجرت نخبگان نیستم»، تصریح کرد: اما باید امکاناتی فراهم شود تا در صورتی که نخبه قصد خروج از کشور را داشت، خودمان بتوانیم برایش جایابی داشته باشیم.

ستاری خطاب به نخبگان گفت: البته ما دوست داریم زمانی که شما به خارج از کشور می‌روید، مجددا به کشور بازگردید و در مقابل نیز، ما باید امکانات لازم برای بازگشت شما را فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: همه باید تلاش کنیم تا جامعه خود را درست کنیم، با فرار از ایران و رفتن از کشور مشکلات کشور ما حل نخواهد شد.

وی خطاب به کسانی که مهاجرت به خارج از کشور را خواستار هستند، گفت: تمام کسانی که تصمیم دارند از کشور خارج شوند، این را بدانند که ایران از اول دنیا بوده است و هر کسی که با ما جنگ کرده، شکست خورده اما ایران همچنان باقیست.

رئیس بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: همانطور که شما نخبگان از ما انتظاراتی دارید، ما نیز از شما انتظار داریم که نقش توانمند خود را ایفا کنید، در حال حاضر ما نیازمند روش‌ها و مفاهیم جدیدی برای بحث پژوهش هستیم؛ اجرای این مفاهیم به شما نخبگان بستگی دارد که تا چه حد پا به پا با ما پیش می‌روید.

وی بار دیگر خطاب به نخبگان گفت: بنیاد ملی نخبگان را جزو خود بدانید، در حال حاضر امکانات خوبی به بنیاد در حال تزریق شدن است و شما نیز بنیاد را به عنوان یک مجموعه‌ای که می‌توانید به آن اتکاء داشته باشید، انتخاب کنید.

وی در خاتمه اظهار امیدواری کرد که در دوره جدید بنیاد ملی نخبگان، سرویس‌های مناسبی در حوزه توانمندسازی به نخبگان تزریق شود.

kadi.gpadmin

About kadi.gpadmin